loading...
قرارگاه افسران جوان جنگ نرم ☫
سربازگمنام بازدید : 726 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

در پی شکست سنگین گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به "داعش" در برابر ارتش عراق در سامراء، این گروهک در جدیدترین بیانیه خود مدعی شد که ارتش عراق با همدستی "سپاه قدس" و "سپاه بدر" توانستند در این جنگ پیروز شوند.
 
در همین راستا «أبوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی "داعش" در عراق در این بیانیه گفت: ارتش عراق با نقشه و همدستی گروه "قاسم سلیمانی" توانست برما چیره شود و گرنه ما قرار بود اماکن دینی "رافضی"ها را با خاک یکسان کنیم!

وی در ادامه افزود: سپاه ایران مانع از آن شد که نقشه ما عملی شود. ما بزودی انتقام مجاهدین خودمان را از ایران می گیریم.

گفتنی است، رسانه های عراقی از شکست سنگین نیروهای گروهک تروریستی "داعش" در سامرا خبر داده و اعلام کردند که بیشتر مناطق این شهر که به دست تروریست ها افتاده بود، پاکسازی شده است.

سربازگمنام بازدید : 728 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

     :((کربلای دیگر رقم خواهیم زد.))

تمام وجودم فدای خاک پاک ایران و ایرانی باد

اگرکوچکترین نگاه بدی از کسی که به وطن کرده ببینیم خونش را می‌ریزم ای گروه داعش به مولای ما علی ابن ابیطالب علیه السلام قسم تک تک شما بی مصرف ها را به خاک ذلت می‌کشانیم

ننگ بر شما باد 

سربازگمنام بازدید : 405 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در خجسته ایام مبعث نبی گرامی اسلام حضرت محمد (ص) با حضور "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهوری اسلامی ایران و سردار "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین پایگاه جامع رصد و مراقبت فضایی جمهوری اسلامی ایران که با نام مبارک حضرت امام صادق (ع) نام‌گذاری شده است، افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

سربازگمنام بازدید : 356 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (0)

"ارتش اسرائیل"از چه حیواناتی تشکیل شده است!؟+تصاویر

----------------------------------------------------------------------"اوکتز"، "يگان ويژه" سگ‌هاي "ارتش اسراييل" است که در سال 1939 ايجاد شد. ماموريت اين يگان ويژه، "تربيت و آموزش سگ‌هاي مهاجم" است. سگ‌هاي مهاجم اوکتز در محيط‌هاي شهري و روستايي براي حمله به فلسطيني‌هاي معترض در "سرزمين‌هاي اشغالي" مورد استفاده قرار مي‌گيرند---------------------------------------------------------------------------------------------

 

http://fa.azadnegar.com/files/imagecache/news_image/fa/71008_101.jpg

 

.
.
.
...
سربازگمنام بازدید : 282 جمعه 10 خرداد 1392 نظرات (0)

بخش خبری آی آر ارتش به نقل از خبرگزاری فارس:

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی هوشمند و ضد زره بودن آن‌ها در مقابل موشک‌هاست و این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود.

 

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به طراحی و ساخت نسل‌های جدید تانک ذوالفقار و ویژگی‌های آن در خصوص انحراف موشک‌های دشمن گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی آن‌ها است.

 

سربازگمنام بازدید : 386 جمعه 10 خرداد 1392 نظرات (0)

بخش خبری آی آر ارتش به نقل از جام نیوز:هدف موشک های ایران اسرائیل نیست

سایت دبلیو ان دی (WND) به پیش بینی لحظه های بعد از حمله ی نظامی آمریکا و اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران پرداخت.

سایت دبلیو ان دی (WND) به قلم آرون کلین (Aaron Klein) از لحظه هایی سخن گفت که آمریکا و اسرائیل حمله ی موفقیت آمیزی به تاسیسات هسته ای ایران داشته اند و به پیش بینی تصمیمات فرماندهان ایرانی در پاسخ به حمله ی آن ها پرداخت.

سربازگمنام بازدید : 305 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (0)

کد خبر : 1058531426895053594     

پ پ

 

اعتراف رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی گنبد آهنین

مقامات رژیم اشغالگر قدس به ناکارآمدی گنبد آهنین در صورت وقوع جنگ اذعان کردند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، فرمانده نیروی هوایی رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد در صورت وقوع جنگ با سوریه و لبنان، سامانه گنبد آهنین قادر به محافظت از صهیونیست ها نیست

سربازگمنام بازدید : 281 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)
در همايش "تبيين مکتب انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي" با حضور سرلشکر جعفري از 10 پروژه تحقيقاتي دفاعي رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در همايش تبين مکتب دفاعي انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام خميني و امام خامنه اي که از صبح امروز در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي سازمان صدا و سيما برپا شده است، از 10 پروژه تحقيقاتي دفاعي رونمايي شد. 

در اين مراسم "سرلشکر جعفري" فرمانده کل سپاه، "سردار سلامي" جانشين فرمانده کل سپاه، "سردار ظريف‌منش" فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع)، "آب خزر" قائم‌مقام شوراي تبليغات اسلامي و "حجت‌الاسلام احمدي" نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه امام حسين حضور داشتند. 

گفتني است؛‌عناوين برخي از اين پروژه‌ها به اين شرح است: سپاه و پاسداري از انقلاب اسلامي در انديشه‌هاي امام راحل؛ گزيده‌اي از انديشه‌هاي دفاعي از مجموعه بيانات مقام معظم رهبري؛ دفاع مقدس در مجموعه بيانات مقام معظم رهبري؛بسيج مستصعفين در بيان مقام معظم رهبري.
سربازگمنام بازدید : 311 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هیچ‌کس در میدان بازی دشمن بازی نخواهد خورد گفت: امروز مرزهای امنیتی خود را تا شرق مدیترانه ادامه داده‌ایم و چرخ‌های اقتصادی ما از توطئه دشمنان عبور کرده است.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "حسین سلامی" در یادواره 230 شهید عملیات بیت‌المقدس استان مازندران که به میزبانی شهرستان بابلسر در مصلی المهدی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا تجدید پیمان و میثاق با آرمان‌های بلند شهدا در دفاع از ولایت فقیه و مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از پر افتخارترین استان‌های ما در طول هشت سال دفاع مقدس است، افزود: برگزاری یادواره شهدا رساندن پیام شهدا به نسل جوان بوده و باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داده که برگزاری یادواره شهدا یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن این فرهنگ است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به جان‌فشانی 10 هزار و 400 شهید استان مازندران اشاره کرد و گفت: فرزندان این استان در عملیات‌های بزرگ همواره یکی از ارکان‌های مهم پیروزی بودند و توفیق همراهی این دلیرمردان در بعضی از عملیات‌ها از افتخارات من است.


سربازگمنام بازدید : 270 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: 35 پايگاه آمریکایی در اطراف ایران هستند که همگی در تیررس موشک‌های ما قرار دارند که اگر حمله اي به کشور صورت گيرد تمام اين پايگاه‌ها را کاملاً منهدم مي‌کنيم.

به گزارش حوزه دفاعی - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفتگويي تلويزيوني با اشاره به وجود 35 پایگاه آمریکایی در اطراف ایران، گفت: این پایگاه‌ها همگی در تیررس موشک‌های ما هستند و همچنین سرزمین‌های اشغالی نیز اهداف خوبی برای ما محسوب می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: تدابیری اندیشیده شده تا با ایجاد پایگاه‌ها و استقرار موشک‌ها در اولین دقایق حمله، تمامی این پایگاه‌ها را کاملا منهدم کنیم.

سربازگمنام بازدید : 309 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هرگونه اقدام سوء و تعرض‌آمیز به تنگه هرمز با برخورد سریع نیروهای مسلح جمهوري اسلامي ايران مواجه خواهد شد.

سردار سید مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات مقامات آمريکايي مبنی بر استقرار 200 موشک بالدار براي مقابله با مسدود شدن تنگه هرمز از سوي ايران، انجام این گونه اقدامات را مضحک خواند و افزود: آمریکا با موشک نمی تواند اراده خود را بر کشور بزرگی مثل ایران تحمیل کند.

 

 

سربازگمنام بازدید : 340 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در صورتي كه مورد حمله قرار گيريم اقدام به حمله را در دستور كار خود داريم و حتي در صورت لزوم براي حملات چند جانبه و گسترده برنامه‌ريزي كرده‌ايم.

سردار سرتيپ مسعود جزايري معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اجراي سياست "تهديد در برابر تهديد" گفت: سياست امروز كشور بر اين مبنا شكل گرفته و اين بدين معنا است كه جمهوري اسلامي ايران بر سر منافع خود ايستادگي مي‌كند و به هيچ وجه كوتاه نخواهد آمد.

 

وي امنيت ملي كشورمان و همچنين کشورهاي دوست جمهوري اسلامي را بسيار مهم برشمرد و افزود: اگر اين امنيت مورد تهديد قرار گيرد ايران قطعاً عكس‌العمل لازم و بسيار جدي نشان خواهد داد.

 

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح اساس دكترين نظامي كشور را مبتني بر دكترين دفاعي خواند و تصريح كرد: امروز ما عناصري را به اين دكترين اضافه كرده‌ايم كه در برابر تهديد فقط دفاع كننده نباشيم و در صورتي كه مورد حمله قرار گيريم اقدام به حمله را در دستور كار خود داريم و حتي در صورت لزوم براي حملات چند جانبه و گسترده برنامه‌ريزي كرده‌ايم.


سربازگمنام بازدید : 354 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر روزی یک ژ3 و یا کلاشینکف سلاح نیروهای ما بود، امروز هزاران موشک آماده شلیک به هر هدف دلخواهی به حوزه منافع دشمنان در این منطقه است.
به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "حسین سلامی"، صبح امروز در گردهمایی بسیجیان نواحی سپاه محمد رسول‌الله(ص) که در ستاد سپاه تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار داشت: ما می‌توانیم درس‌های فراوانی از سخنان این مرد بزرگ در مقاطع مختلف برای یافتن راه روشن و حرکت صحیح خود بگیریم و خطاب ایشان به نظامیان، این بود که "جمجمه‌های خود را به خدا بسپارید" و ما باید در جنگ‌ها اینگونه حاضر شویم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: مردان بزرگ در امتحان‌های بزرگ شناخته می‌شوند و شهیدانی همچون "محمد جهان‌آرا" و دیگر شهدای دفاع از خرمشهر در عملیات‌های آزادسازی این شهر در این امتحان بزرگ شناخته شدند.


سربازگمنام بازدید : 457 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

ادعای برلین: افزایش قاچاق تجهیزات حساس نظامی از آلمان به ایران

پلیس ویژه گمرک آلمان می‌گوید قاچاق اسلحه و تجهیزات نظامی از آلمان به سایر نقاط دنیا، به‌ویژه به ایران، در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال پیش از آن افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش دویچه وله، هفته‌ی آلمانی "فوکوس" به نقل از گزارش سالانه پلیس ویژه گمرک آلمان نوشته است، در سال ۲۰۱۲ بازرسی‌های انجام یافته به کشف ۱۳۶ مورد محموله صادراتی شامل سلاح و تجیزات نظامی منجر شده است که همگی ناقض قوانین صادراتی آلمان و کنترل صدور اسلحه بوده‌اند. این میزان ۳۵ مورد بیش از سال ۲۰۱۱ بوده است.

اخبار,قاچاق تجهیزات حساس نظامی از آلمان به ایران

سربازگمنام بازدید : 336 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

 

مواد منفجره امروزه نه فقط در بخش های نظامی و بلکه دارای کاربردهای فراوانی در بخش های مختلف صنعتی و علمی نیز هستند. انواع بسیار گوناگونی از مواد منفجره در حال حاضر در جهان تولید و مورد استفاده قرار می گیرد که مسلما توضیح و معرفی آنها از توان این قلم و حوصله خوانندگان خارج است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با 5 ماده منفجره معروف که بیشتر در جهان کاربرد داشته و ممکن است به دفعات در اخبار و یا فیلم های سینمایی با نام آنها رو به رو شوید آشنا کنیم.

نیترو گلیسیرین

اولین ماده منفجره ما یک گونه مایع است که به عنوان پایه مواد منفجره در جهان شناخته می شود. این مایع انفجاری یکی از عناصر اصلی ساخت "دینامیت" به شمار می رود. در یک نمایه کلی "نیترو گلیسیرین" یک مایع روغنی است که اولین بار توسط " آسکانیو سوبررو " شیمیدان ایتالیایی در سال 1847 میلادی کشف شد. تا آن زمان باروت سیاه به عنوان قوی ترین ماده منفجره در جهان شناخته می شد اما این مایع انفجاری جدید قدرتی بسیار بیش از باروت داشت. 

نتیرو پس از آن به سرعت توسط بخش های صنعتی همچون راه سازی و یا صنعت معدن به کار گرفته شد. این مایع انفجاری به راحتی می توانست حجم زیادی از پوشش های خاکی و یا سنگی را شکافته و مسیر مورد نظر را باز کند. اما این مایع انفجاری دارای مشکلاتی هم بود. نیترو در شکل مایع شدیدا به شوک و ضربه ناگهانی حساس است. چندین مورد انفجار در همان سالهای قرن نوزدهم میلادی این نکته را اثبات کرد که کار با این ماده انفجاری به شدت خطرناک است. 

نیترو در برابر گرم شدن سریع نیز حساس بود. به طور معمول این مایع در دمای 4 درجه سانتیگراد یخ می زند. در گذشته این مایع در زمان حمل به صورت یخ زده حمل می شد چون در این حالت حساسیت این ماده در این حالت کمتر بود. البته در این جا نیز مشکل دیگری وجود داشت و آن هم بحث یخ زدایی این ماده بود. در بسیاری از موارد گرم کردن ناگهانی این ماده باعث انفجار آن می شد. این آلفرد نوبل شیمیدان و مخترع سوئدی بود که توانست با استفاده از این مایع " دینامیت " را اختراع کند که به دلیل دارا بودن حالت جامد از امنیت بیشتری برخوردار بود.

نیترو گلیسیرین به غیر از استفاده در بخش مواد منفجره در بحث پزشکی نیز به عنوان یک داروی مهم در بخش بیماری های قلبی و عروقی مورد استفاده قرار می گیرد.

دینامیت

شاید بتوان "دینامیت" را معروفترین ماده منفجر در کل دوران دانست. این اختراع " آلفرد نوبل " مخترع سوئدی به معنای واقعی کلمه دنیای مواد منفجره را دچار تغییری انقلابی کرد. همانگونه که در بالا اشاره شد نیترو گلیسیرین به عنوان یک مایع انفجاری به شدت حساس بوده و کار با آن بسیار مشکل بود. 

در سال 1867 میلادی " آلفرد نوبل " موفق شد با ترکیب نیترو گیلیسیرین مایع با " خاک دیاتومه " که نوعی خاک حاوی فسیل های جلبکی است ، دینامیت را بسازد. ماده دیگری که به این ترکیب اضافه می شود " سدیم کربنات " نام دارد. دینامیت از ابتد بیشتر به شکل استوانه ای و درون پوشش های کاغذی بسته بندی می شد. در ابتدا دینامیت با نام تجاری " پودر انفجاری نوبل " به بازار عرضه شد. معمولا سه عدد از این دینامیتها به هم بسته شده و با یک فیتیله مشترک مجهز می شدند. در ابتدا این ماده منفجره با استقبال شدید صنایع راه و معدن در نقاط مختلف جهان رو به رو شد و البته به زودی پتانسیل های بالای نظامی آن نیز مورد شناسایی قرار گرفت.

در طول دو جنگ جهانی حجم زیادی از این ماده منفجره برای نابودی تاسیسات گوناگون مورد استفاده قرار گرفت. گونه خاصی از دینامیت نیز که با مواد ژلاتینی پوشش داده شده بود برای استفاده های زیر آبی ساخت شد. اما با وجود امنیت بیشتر باز هم دینامیت یک ماده 100 درصد مطمئن نیست. زمانی که دینامیت ها در یک جعبه و برای مدت طولانی نگه داری می شوند با پدیده ای رو به رو می شوند که در اصطلاح باعث " عرق کردن " دینامیت شده و نیترو گلیسیرین مایع را که در درون دینامیت به کار رفته از درون آن خارج کرده و در کف جعبه و یا سطح انبار شده جمع می شود.

 مشخص است که این مسئله نیز بسیار خطرناک بوده و با هر حرکت ناگهانی کل محتویات جعبه امکان منفجر شدن را دارد. همین مشکلات بود که در نهایت به ساخت مواد منفجره امن تر مثل تی ان تی منجر شد.

تی ان تی

اما یکی از مشهورترین مواد منفجره حال حاضر در دنیا " تی ان تی " نام دارد. باید گفت که این ماده جامد زرد رنگ انفجاری به طور کلی در برابر ضربه و شوک حساسیتی نداشته و در دمای 82 درجه سانتیگراد نیز ذوب می شود. برای منفجر کردن این ماده حتما باید از یک مکانیزم فعال کننده مثل فیتیله یا جریان الکتریکی استفاده کرد.

" تی ان تی " اولین بار در سال 1863 میلادی توسط شیمیدان آلمانی " ژولیوس ویلبرند " ساخته شد. تا سالها به دلیل سختی های موجود برای منفجر کردن این ماده و این که مواد منفجره در آن زمان از تی ان تی قویتر بودند از این ماده استفاده چندانی به عمل نیامد. از ابتدای قرن بیستم آلمان به استفاده از تی ان تی خصوصا در بحث گلوله های ضد زره برای کشتی های جنگی خود رفت.

 تحقیقات آلمانی ها نشان داد که گلوله های ضد زره که از تی ان تی به عنوان ماده منفجره استفاده می کنند پس از نفوذ به درون بدنه کشتی منفجر شده و تخریب بییشتری را ایجاد می کنند. پس از آلمان ها انگلستان و ایالات متحده آمریکا نیز از همین الگو برای ساخت گلوله های ضد زره، اژدر و مین های دریایی استفاده کردند.

البته باید توجه داشت که تی ان تی به صورت عادی ماده ای با خواص سمی است که اولین بار مشکلات ناشی از تماس آن با پوست در طول جنگ اول جهانی و در بین زنان کارگر انگلیسی که در کارخانه های مهمات سازی انگلستان فعال بودند خود را نشان داد. پوست دست این زنان زرد رنگ شده و بسیاری از آنها از علائمی همچون کم اشتهایی و حالت تهوع رنج می بردند. این مشکلات باعث شد که کارگران از آن به بعد برای کار با این ماده از دستکش و ماسکهای حفاظتی استفاده کنند. تی ان تی تا به امروز به عنوان یکی از مهمترین مواد منفجره چه در بخش نظامی و چه صنعتی کاربرد داشته و در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

سی 4

ماده انفجاری سی 4 یک گونه از مواد منفجره " پلاستیکی " به حساب می آید. این ماده منفجره و در کل کلیه مواد منفجره خانواده پلاستیکی از مواد با ترکیب پلاستیک به دو منظور اصلی بهره می برند. اولا با استفاده از این مواد ، حساسیت این گونه از مواد منفجره به فشار و ضربات ناگهانی بسیار کاهش می یابد و حمل و نقل این گونه از مواد برای کاربران مختلف خصوصا واحدهای نظامی بسیار امن تر و راحت تر صورت می گیرید.

 جالب است که بدانید این ماده منفجره حتی با شلیک مستقیم گلوله نیز منفجر نمی شود.  بحث بعدی در مورد قابلیت شکل پذیری این گونه از مواد است. مواد منفجره پلاستیکی مثل سی 4 به راحتی و به مانند خمیر اسباب بازی قابلیت شکل پذیری داشته و به راحتی بر روی سطوح مختلف قابل نصب است.

ماده پایه ای برای ساخت سی 4 ماده منفجره " RDX " است. این ماده چیزی در حدود 91 درصد از ترکیب کلی ماده منفجره مورد نظر را تشکیل می دهد. باقی این ماده از ترکیبات پلاستیکی و روغن موتور تشکیل می شود. 

امروزه در انواع گوناگونی از نارنجکها و مین های ضد نفر از سی 4 به عنوان ماده انفجاری استفاده می شود. باید گفت که سی 4 معمولا از فیتیله سوزان و یا خرج الکتریکی برای انفجار استفاده می کند. 

سمتکس

اما آخرین گونه از مواد منفجره که در این لیست به شما معرفی می شود " سمتکس " نام دارد. این ماده منفجره که از خانواده مواد منفجره پلاستیکی به حساب می آید از ترکیب موادی همچون " پینتریت " و " RDX " ساخته شده است. سمتکس اولین بار در کشور چکسلواکی سابق در اواخر دهه 1950 میلادی ساخته شد.

این ماده منفجره از لحاظ قابلیت ها به سایر مواد منفجره پلاستیکی دیگر شباهت زیادی دارد اما نکاتی در مورد سمتکس وجود دارد که این ماده منفجره را در مرحله بالاتری قرار داده و خصوصا آن را به ماده انفجاری گروه های چریکی و تروریستی بدل کرده است.

این ماده خاصیت جامد و پلاستیکی بودن خود را تا دمای 40 – و 60 + درجه سانتیگراد حفظ می کند و در عین حال ضد آب نیز به حساب می آید. نکته دیگر این است که به دلیل ترکیبات خاص به کار رفته در این ماده شناسایی آن توسط سیستم های کشف مواد منفجره بسیار مشکل است. گروه های مبارز ویتنامی ، ارتش جمهوری خواه ایرلند و گروه های مبارز در خاورمیانه از جمله کاربران این ماده انفجاری بودند.

 جالب است بدانید که پرواز معروف شماره 103 خط هوایی پان آمریکن که در سال 1988 برفراز لاکربی اسکاتلند منفجر شد به وسیله ماده سمتکس به آن سرنوشت شوم دچار شده و سیستم های شناسایی در فرودگاه هیتروی لندن نتوانستند این ماده را کشف کنند. 

منبع:http://amaacompany.blogfa.com

 

سربازگمنام بازدید : 315 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

خبرگزاري فرانسه :سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران، مانور دو روزه هوايي و دريايي نظامي را با هدف آزمايش و ارزيابي توان دفاعي خود در شرايطي كه غرب به شدت در حال اعمال فشار بر اين كشور است را آغاز كرد. 

به گزارش ايرانيوز خبرگزاري فرانسه در ادامه گزارش خود مي‌آورد، بر اساس اطلاعات دست آمده و اخبار ارسال شده، واحدهاي موشكي سپاه پاسداران جمهوري اسلامي در نيروهاي هوايي و نيروي دريايي اين كشور مانورهاي نظامي كاملي را در خليج فارس و درياي عمان انجام مي‌دهد. 

در اين مانور نظامي موشك‌هاي رعد نيز توسط ناوهاي واحد موشكي نيروي دريايي امتحان مي‌شوند. 

واحد موشكي نيروي هوايي نيز موشك‌هاي صاعقه را امتحان مي‌كنند. 

اين در حالي است كه توانايي عملكرد تجهيزات كامل كنترل، ثبت، رديابي و انهدام موشك‌هاي دشمن نيز در اين مانور نظامي مورد امتحان و ارزيابي قرار مي‌گيرد. 

گفتني است، هنوز نام بسياري از تجهيزات نظامي و پيشرفته ايران فاش نشده اما مقامات اطلاعات كلي درمورد نحوه عملكرد آنها ارائه داده‌اند. 

دولتمردان و مقامات عالي رتبه ايران تا كنون بارها و بارها در مورد آماده باش كامل نظامي ارتش و سپاه پاسداران در صورت بروز هرگونه حمله احتمالي به اين كشور كه در حال حاضر به خاطر برنامه‌هاي هسته‌اي‌اش در تحريم قرار دارد، هشدار داده‌اند. 

از سوي ديگر، مقامات كاخ سفيد اعلام كرده‌اند كه به دنبال يافتن ديپلماسي قابل قبول براي حل بحران هسته‌اي ايران هستند اما واشينگتن به هيچ وجه حاضر به تكذيب وجود احتمال استفاده از گزينه‌اي به نام گزينه‌ نظامي عليه ايران اتمي، نشده است. 

ايالات متحده ايرران را متهم به دنبال كردن برنامه‌هاي هسته‌اي جهت دست‌يابي به دانش و فن‌آوري توليد سلاح اتمي مي‌كند اما مقامات ايراني همواره اين اظهارات را رد كرده و اعلام نموده‌اند كه تنها با هدف استفاده صلح آميز از انري هسته‌اي فعاليت‌هاي اتمي خود را پيگيري مي‌كنند. 

منبع:http://amaacompany.blogfa.com

سربازگمنام بازدید : 305 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

اسرائیل بزرگترین انبار تسلیحاتی آمریکا در جهان

 

 

باشگاه خبرنگاران: در این گزارش که شبکه دوم تلویزیون اسرائیل منتشر کرد آمده است در این انبار عظیم تجهیزات سنگین نظامی، موشک، نفربرهای زرهی و انواع مختلف مهمات به ارزش میلیون ها دلار نگهداری می شود.

بر اساس گزارش کنگره، ارزش ابتدایی تسلیحات و تجهیزات این انبار در زمان آغاز به کار انبار ۱۰۰ میلیون دلار بود اما کم کم به سقف ۸۰۰ میلیون دلار رسید و به زودی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هم خواهد رسید.

تلویزیون اسرائیل این انبار را حاوی تسلیحات و تجهیزاتی خواند که آمریکا در جنگ هایش از آن استفاده می کند.

بر اساس گزارش مذکور فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا مسئول تجهیزات نظامی این کشور در اسرائیل است و در روزهای جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل علیه لبنان«جنگ ۳۳ روزه»، به اسرائیل اجازه داده شد تا در واقع لزوم از تجهیزات این انبار استفاده کند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
دیروز عده ای اجازه دادند "علــی(ع)" در "فضای کوفه" تنها بماند اما ما نمی گذاریم "سید عــــلی" حتی در "فضای سایبر" تنها بماند... ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم در ره عشق جگر دار تر از صد مردیم هر زمان بوی خمینی به سر افتد مارا دور سید علی خامنه ای میگردیم :.جان ما فدای یک تار موی سید علی:.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • شنبه 31 خرداد 1393
  • جمعه 30 خرداد 1393
  • چهارشنبه 28 خرداد 1393
  • چهارشنبه 28 اسفند 1392
  • دوشنبه 05 اسفند 1392
  • جمعه 18 بهمن 1392
  • دوشنبه 30 دی 1392
  • پنجشنبه 26 دی 1392
  • دوشنبه 23 دی 1392
  • چهارشنبه 18 دی 1392
  • دوشنبه 16 دی 1392
  • جمعه 08 آذر 1392
  • جمعه 17 آبان 1392
  • جمعه 29 شهريور 1392
  • پنجشنبه 28 شهريور 1392
  • پنجشنبه 14 شهريور 1392
  • يکشنبه 10 شهريور 1392
  • يکشنبه 03 شهريور 1392
  • پنجشنبه 24 مرداد 1392
  • چهارشنبه 23 مرداد 1392
  • سه شنبه 22 مرداد 1392
  • دوشنبه 21 مرداد 1392
  • يکشنبه 20 مرداد 1392
  • پنجشنبه 17 مرداد 1392
  • چهارشنبه 16 مرداد 1392
  • سه شنبه 15 مرداد 1392
  • پنجشنبه 10 مرداد 1392
  • دوشنبه 07 مرداد 1392
  • چهارشنبه 02 مرداد 1392
  • سه شنبه 01 مرداد 1392
  • جمعه 28 تير 1392
  • پنجشنبه 27 تير 1392
  • دوشنبه 24 تير 1392
  • پنجشنبه 20 تير 1392
  • چهارشنبه 19 تير 1392
  • يکشنبه 09 تير 1392
  • جمعه 07 تير 1392
  • جمعه 31 خرداد 1392
  • چهارشنبه 29 خرداد 1392
  • سه شنبه 28 خرداد 1392
  • دوشنبه 27 خرداد 1392
  • يکشنبه 26 خرداد 1392
  • شنبه 25 خرداد 1392
  • پنجشنبه 23 خرداد 1392
  • چهارشنبه 22 خرداد 1392
  • سه شنبه 21 خرداد 1392
  • دوشنبه 20 خرداد 1392
  • يکشنبه 19 خرداد 1392
  • شنبه 18 خرداد 1392
  • پنجشنبه 16 خرداد 1392
  • چهارشنبه 15 خرداد 1392
  • سه شنبه 14 خرداد 1392
  • دوشنبه 13 خرداد 1392
  • شنبه 11 خرداد 1392
  • جمعه 10 خرداد 1392
  • پنجشنبه 09 خرداد 1392
  • چهارشنبه 08 خرداد 1392
  • سه شنبه 07 خرداد 1392
  • دوشنبه 06 خرداد 1392
  • يکشنبه 05 خرداد 1392
  • شنبه 04 خرداد 1392
  • جمعه 03 خرداد 1392
  • پنجشنبه 02 خرداد 1392
  • چهارشنبه 01 خرداد 1392
  • سه شنبه 31 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 24 ارديبهشت 1392
  • دوشنبه 23 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 05 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 03 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 01 فروردين 1392
  • پنجشنبه 17 اسفند 1391
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1052
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 163
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,792
  • بازدید ماه : 3,172
  • بازدید سال : 74,499
  • بازدید کلی : 958,555
  • کدهای اختصاصی
    قشم آنلاین قشم آنلاین قشم آنلاین قشم آنلاین قشم آنلاین
    log
    Our qr-code

       ما هم از اینا داریم

    http://www.basirat1.rozblog.com/